میتا حساب های اجتماعی مرتبط با طالبان از جمله RTA را ممنوع ساخت


میتا که عموما به نام فیسبوک، یک کمپنی شناخته شده تکنولوژی است، مطالب و صفحات مرتبط با طالبان، به شمول صفحه های رادیو و تلویزیون ملی و خبرگزاری باختر را روز چهارشنبه ممنوع کرد.


میتا در اعلامیه ای ذکر کرد که طالبان طبق قوانین ایالات متحده آمریکا، یک سازمان تروریستی مورد تحریم است و بنابراین، طبق پالیسی سیاست های سازمان های خطرناک، این گروه حق استفاده از منابع این کمپنی را ندارند. یکی از نماینده های میتا گفت، “این تصمیم به این معنی است که ما همه حساب های را که توسط طالبان و یا افراد دیگری که از آنها حمایت میکنند، تنظیم میشود را ممنوع میسازیم.”


این تصمیم پس از نظارت کامل محتوای صفحات مرتبط با طالبان گرفته شد. گفته میشود، صفحات مذکور به صورت مستقیم و غیر مستقیم تاکید بر خشونت، سر بریدن، حمایت از تروریزم و فعالیت های تروریستی، انکار حقوق بشر، و سرکوب کردن زنان داشتند.


بنابر گزارش های در دست، میتا در نظارت بر صفحات مذکور با تعدادی از کارشناسان همکاری داشته و کارشناسان تاکید کرده اند که این صفحات نه چندان جنبه خبرنگاری، بلکه جنبه تروریزم بیشتر داشته اند.


تصمیم ممنوعیت صفحات طالبان مورد استقبال گرم مردم افغانستان قرار گرفته است و حال تعداد زیادی از مردم از توئیتر درخواست کرده اند تا عین اقدام را روی دست گیرد. بسیاری از افغان‌ها و حتی افراد بین‌المللی دیگر در سراسر جهان روند جدیدی را به عنوان BanTaliban# و یا ممنوعیت طالبان، آغاز کرده‌اند.


میتا تاکید میکند که این کمپنی از اینکه مردم أفغانستان از طریق خدمات تکنولوژی این شرکت با نزدیکان شان در سراسر دنیا در تماس هستند، آگاه است، و کوشش میکند تا این تصمیم تاثیر منفی برای مردم عام نداشته باشد. این شرکت همچنان می افزاید که از بحران انسانی در أفغانستان نظارت کامل داشته است و تا حال، حد اقل چهار میلیون دالر را برای مردم افغانستان از طریق ادارات مربوطه کمک کرده است.

  • 30 سرطان 1401